Save the best for last…

February 12th, 2013 by

Just spenderat 5,5 timmar på att lösa 1 (av 7) uppgift i våran modul 3 i hållbart familjeskogsbruk och är ändå inte riktigt färdig…
Sparade denna underbara fråga till sist, för att jag längtat så efter att läsa 128+97 sidor statistik över globala flöden av skogsprodukter(ironi).

Kan inte påstå annat än att jag kanske var en liten, liiiten aning bitter inför uppgiften. Tills den suger tag i mig och jag faktiskt inser att det är väldigt intressant. Dock väldigt arbetskrävande. I alla fall för mig, vet inte om mitt arbetsupplägg är fel eller om jag är lite ovanligt trögtänkt idag eftersom jag gick upp klockan halv fyra på morgonen.
Nu känns det i alla fall som att det är god natt… fast klockan är visst bara 13.30. Oj, oj, oj.

Share

Tags: , , ,

3 Responses to “Save the best for last…”

  1. nina says:

    Hej Jörgen!

    Tack för tipset… Ska kolla in detta.

    Låt oss bara hoppas att det inte leder till ytterligare 5,5 timmar…
    Man har ju så att säga lite annat att göra också…

  2. Jörgen says:

    He he 128 sidor + lät inget vidare, men om du inte tycker det är tillräckligt så kan du läsa om ämnet i senaste numret av Svensk Träindustri, tror deras nättidning läggs upp snart på http://www.svensktraindustri.se . Som sagt om du skulle vilja fördjupa dig något mer 🙂

  3. Bosse says:

    Kan hålla med dig om att vissa uppgifter har en förmåga att helt ta över och leda till att man intresserat säkert överarbetar svaret ett par gånger om – säkert långt bortom vad lärarna tänkt sig. Men hellre det än de uppgifter vi också fått som varit helt färdigsmälta och intetsägande där det bara krävts att man följt med i en föreläsning, och oreflekterat svarat på en “upprepningsfråga”. Ja det är inte alltid så lett det här med pedagogik för vuxna – ofta väldigt arbetslivsmässigt erfarna – studenter.