En spark i baken

08:52 by sthalsan

Det var det där med träningen, den du skulle ta tag i på måndag, måndagen som inföll för en månad sedan och som ständigt återkommer, som den enda bra veckodagen att starta ditt nya, hälsosamma liv. Problemet är att du inte sätter fart och tar tag i din träning, för det är alltid något som bara råkar dyka upp, som måste göras omedelbart, speciellt på måndagar. Att komma i form och förbli i form kostar, det är ansträngande. Fast det är en ansträngning som lönar sig. Att vakna upp, känna dig pigg och stark medför att det mesta blir lättare att tackla. Din koncentrationsförmåga förbättras, din mentala hälsa påverkas positivt och lusten att äta bra ökar. Vänta inte med att investera i din egen hälsa, bästa stunden att börja är NU. Du behöver inte ha gymkort, dyra löpskor eller någon särskild utrustning. Det går att träna överallt med det mesta du hittar i naturen, bara fantasin sätter gränser. Den motiverade har heller inga problem att köra slut på sig själv med ett styrkeprogram hemma i vardagsrummet. Det finns en uppsjö med träningssajter och träningsfilmer på youtube. Eller varför inte följa tio studenter i Kalmar, som är beredda att hiva sig ur soffan, träna flera gånger per vecka och avstå från alkohol under fem veckor. Kan de så kan du! Läs deras bloggar och ta efter dem. Undersök hur det blir för dig att hålla igång med träning under en längre, sammanhängande tid samtidigt som du tar bort alkoholen. Du kan se det som ett experiment och om du inte är nöjd med resultatet, kan du trösta dig med att du är i klart bättre form efter fem veckor, jämfört med innan du satte igång. http://blogg.lnu.se/livsstilsprojektet/blog/2012/10/

 

Comments are closed.