China Research

A discussion forum on emerging markets, mainly China – from a macro, micro, institutional and corporate angle.

Värdiga pristagare – deserving laureates

Postat den 14th October, 2024, 12:01 av Hubert Fromlet

Årets ekonomipris till Acemoglu, Johnson är ett klokt val. Har själv tillämpat deras forskningsresultat i min egen forskning och föreläsningsverksamhet sedan en längre tid tillbaka, speciellt för att understryka institutionernas betydelse för utveckling, välfärd och tillväxt. Intressant är också att Acemoglu på sistone också hänvisat till risker som är förknippade med AI-utvecklingen.

Acemoglu, Johnson and Robinson really deserve the “Nobel Prize” in economics with their institutional research. I use their research results a lot, particularly when it comes to my research on emerging markets.  Interestingly, Acemoglu also has published conclusions about neglected AI risks.

Hubert Fromlet
Affiliate Professor at the School of Business and Economics, Linnaeus University

Det här inlägget postades den October 14th, 2024, 12:01 och fylls under Emerging markets, generally General