IoT-lab

Projekt: IoT-lab för SMF

Digitala Affärer – Internet of Things, teknik för förnyelse

Postat den 25th November, 2021, 11:47 av Diana Unander

Inspireras till att göra kunderna ännu gladare med dina produkter och tjänster. Internet of things (IoT) eller sakernas internet är ett sätt att tillföra nya tjänster och funktioner till dina befintliga eller nya produkter.

IoT finns runt oss hela tiden, till exempel i bilen, elmätaren och den smarta högtalaren.
Lyssna på Fredrik Ahlgren, universitetslektor vid Linnéuniversitetet som berättar om möjligheter som IoT kan innebära för företags- och produktutveckling. Han berättar om flera spännande exempel som kan inspirera dig till att själv börja använda IoT

När? Torsdagen den 2 december, klockan 11.00-12.00
Var? Online, via Teams eller eHealth Arena Showroom, Bredbandet 1, Kalmar Science Park (OBS, begränsat antal platser fysiskt)

Eventet arrangeras av Kalmar Science Park men då Fredrik är den som är med och inspirerar ser vi det självklart som en naturlig koppling till vårt IoT för SMF- projekt. Missa inte att anmäla dig.

Anmäl dig här >

Det här inlägget postades den November 25th, 2021, 11:47 och fylls under blogg