Nämnden för lärarutbildning

Nyheter från lärarutbildningen

Fler vägar in i läraryrket

Postat den 17th december, 2019, 13:47 av

Det nationella projektet ”Fler vägar in i läraryrket” inleddes 2018 och pågår till utgången av 2021. Syftet är att utveckla och använda insatser vilka ska resultera i mer ändamålsenliga och effektiva utbildningsvägar till lärarexamen och förskollärarexamen. Linnéuniversitetet samarbetar med Linköpings universitet, som är ett av de lärosäten som har tilldelats medel för projektet. Enligt regeringsuppdraget ska kurser erbjudas i flexibel form exempelvis på distans, vid olika tidpunkter under året och i olika studietakt. Eftersom utbildningarna framför allt vänder sig till personer som redan är yrkesverksamma i skolan är det viktigt att ge dessa personer möjlighet att arbeta och studera samtidigt. För Linnéuniversitetets del fortsätter arbetet under våren för att undersöka möjligheter att utveckla kurser i linje med projektets ambition.
Läs mer om det nationella projektet ”Fler vägar in i läraryrket”

Det här inlägget postades den december 17th, 2019, 13:47 och fylls under blogg

Kommentarer inaktiverade.