DISA

Centre for Data Intensive Sciences and Applications

Forskningsseminarium: Bättre vård när patienter är delaktiga

Postat den 19th February, 2018, 09:46 av Diana Unander

Tekniska lösningar sägs vara svaret för att klara välfärden när befolkningen åldras. Men hur gör man så att individen ska känna sig trygg med tekniken?

Linda Askenäs, lektor i information vid Linnéuniversitetet presenterar och diskuterar under seminariet sin forskning om hur man introducerar tekniska lösningar för att skapa tryggare och bättre vård.

Det är viktigt att patienter och äldre får vara innovatörer och känna sig delaktiga i processen, säger Linda Askenäs.

• När? Fredag 9 mars Klockan 13.15-14.45
  • Var? eHälsoinstitutet, Bredbandet 1, Varvsholmen; Kalmar
  • Anmälan: skicka ett mejl till ehalsoinstitutet@lnu.se eller ring 0480-49 71 62 (Senast 7/3 då vi ska beställa fika)

Seminariet är del i den seminarieserie som arrangeras av eHälsoinstitutet och forskningsgruppen för eHälsa inom Linnaeus University Centre for Data Intensive Sciences and Applications (DISA)