Sjuksköterskestudenter utomlands

Första veckan!

Postat den 13th September, 2016, 10:27 av sjukskoterskor

Hej allihopa!

Jag ska alldeles strax gå och hämta ut mitt id-pass på universitetet, så jag får tillgång till biblioteket, olika studentaktiviteter och såklart så jag kan identifiera mig på min vfu-plats! Men först tänkte jag skriva några rader om min första vecka här. Nästa vecka kommer jag att börja på The Tannahill centre, community nursery så då blir det att jobba 8-16 har jag för mig att de sa. Men den här veckan har jag hämtat ut mina snygga uniformer som jag ska ha och sen kommer vi att besöka The Tannahill Centre på onsdag så jag vet var jag ska vara och träffa de som jobbar där. På torsdag har jag teori med övriga sjuksköterskestudenter som går sin sista termin och då ska vi tränas i basic life support. Klassrummen ser ut som avancerade sjukhussalar med gott om utrymme. Litegrann som våra KTC lokaler men mycket större. På fredag är det dags för nästa teori och träning i moving and handling. Lite ergonomi och påminnelser om hur man ska göra är aldrig fel, sen kanske de gör saker annorlunda än vad man är van vid hemma så det ska bli kul. Speciellt att få träffa andra ssk-studenter. Universitetet här är dock jättestort! Området är större än vad jag trodde och så säger dom här att det är rätt litet.. Jag kommer gå vilse idag haha 🙂 Cate min huvudhandledare gav mig en snabb genomgång av hela universitetet igår men får se hur mycket jag kommer komma ihåg idag. För övrigt är alla väldigt trevliga och vänliga här vilket gör det lite lättare att lära känna människor. Undrar man något så kan man fråga vem som helst och på universitetet finns guider som gärna hjälper till om det är något. Cate sa även till mig att jag kunde vara med på deras teorilektioner tillsammans med de andra sjuksköterskestudenterna så det ska jag nog göra. Kan vara intressant att lära sig lite nytt och få reda på lite mer och få diskutera med andra blivande sjuksköterskor.

Jag återkommer när det finns mer att berätta kring praktiken här men nu har jag ändå gjort mitt första inlägg 😉

Ha det jättebra hemma i Sverige <3

Kram Maria

Det här inlägget postades den September 13th, 2016, 10:27 och fylls under Paisley Skottland

2 responses to “Första veckan!”

1. Jenny Lovebo says:

Lycka till Maria! Jag ser fram emot att läsa mer om dina upplevelser!
    Med vänlig hälsning Jenny

2. Betty says:

Hi!
    Låter som ett mycket spännande och givande lärande. Ta hand om dig Kramar från mor ❤