Saligare att giva än att taga.

Postat den 19th December, 2016, 08:11 av

Hej igen!

Detta blogginlägget kommer något sent. Vi har nu besökt två statliga skolor i närheten av HIMAD-centret för att dela ut de saker som vi köpt för de insamlade pengarna. Först besökte vi skolan i Sonla, som tidigare inte fått besök av studenter. Väskor fullproppade med skolmaterial och kläder delades ut till barnen.

På väg upp till Sonlaskolan, fullastade med grejer!

Mathilda och Emilia delar ut väskorna med presenter i.

Nöjda barn och lärare!

En lunchpaus senare knatade vi nerför berget till skolan i Hadakoti där vi varit ett par gånger nu och hälsat på samt gjort workshops. Även dessa hade vi ett par saker till. Tidigare hade vi pratat med läraren om vad barnen behövde och hon menade att några bra träningskläder som även var varma behövdes samt mössor. Utöver det fick även dessa barn skrivmaterial och pedagogiska alfabetspel.

Utdelning :)

Utdelning 🙂

Snapchat filter

Härliga ungar i nya träningskläder och mössor.

Det här inlägget postades den December 19th, 2016, 08:11 och fylls under Indien