Femtonde veckan!

Postat den 8th December, 2017, 02:36 av

Hej igen!

Helt sjukt vad tiden går fort! Idag har jag min sista dag på Stand, min 68:e dag! WHIIII och BUHH. Kommer sakna barnen och personalen här nere men ska bli skönt att komma hem och träffa familj och vänner. Denna vecka har både jag och Jessika (student från Sverige) blivit magsjuka. Vi gissar på att det är något virus som går på Stand, flera i personalen har också varit sjuka. Alltid jobbigt att vara sjuk när man inte är hemma men är glad att vi blev sjuka nu och inte när vi sitter på flyget påväg hem, peppar peppar.

Jag har haft mitt avslutningssamtal med Pene och vi kom fram till att jag lärt mig väldigt mycket under praktiken, exempelvis att vara professionell på jobbet genom att inte blanda in det privata. Jag ser själv hur mycket jag har utvecklats här nere och ångrar inte en sekund att jag åkte hit. Jag har inte bara utvecklats som “socialarbetare” utan även blivit bättre på engelska och vågat ta mer ansvar. Om det uppstår en situation som jag inte känner mig trygg i tänker jag “det är bara att göra, vad är det värsta som kan hända?”

Jag fick en avskedspresent som tack för jag har varit här från augusti till december. Scrolla gärna ner för att se! 🙂

Åker hem till Sverige om drygt en vecka, fram tills dess ska jag plugga på examinationsuppgiften och åka runt på Nya Zeeland och fira min födelsedag på något trevligt ställe!

Hoppas du också åker till Nya Zeeland på praktik, ett gott minne för livet!

Ett halsband från Nya Zeeland som visar att två kulturer möts.

Ha det bäst,

Ida Lickhammer

Det här inlägget postades den December 8th, 2017, 02:36 och fylls under Nya Zeeland