Första veckan!

Postat den 1st September, 2017, 23:16 av

Hejsan!

En vecka har gått sedan jag kom till Nya Zeeland och jag gillar det redan. Jag har min praktik på en organisation som heter Stand for Children, organisationens mål är att hjälpa barn (5-12 år) som har det svårt hemma av olika anledningar, exempelvis för att barnet har en diagnos eller för att föräldern/föräldrarna har alkoholproblem. Barnen både bor och går i skolan på Stand. De första två dagarna var det introduktion, vilket innebar att jag fick en helhetsbild av vad socialarbetarna gör på dagarna. Uppgifterna kan handla om att se till att barnen sköter sin hygien, städar efter sig samt är trevliga mot de andra barnen. Jag kommer vara i en grupp med tjejer mellan 5-12 år de första fem veckorna. Denna vecka har barnen varit i skolan och haft stort fokus på att lära känna varandra. Detta för att skapa en känsla av gemenskap.

Vi hörs snart igen!

// Ida

Det här inlägget postades den September 1st, 2017, 23:16 och fylls under Nya Zeeland