Presentation studenter HT-2015

Postat den 18th November, 2015, 12:04 av

Hej!

Den 15:e november 2015 åkte vi, Elin och Anna, till Betlehem för att göra vår praktik i fem veckor i organisationen Laylac. Som tidigare studenter beskrivit är Laylac en frivillig gräsrotsorganisation som arbetar med kollektiv empowerment, främst för ungdomar. Genom olika workshops och projekt försöker de öka ungdomarnas kompetens och känsla av gemenskap då många är arbetslösa. Laylac har även volontärer från olika delar av Europa som ska utbyta kompetens och erfarenheter.

Vårt mål med praktiken hos Laylac är att lära oss hur socialt arbete kan fungera och vilka svårigheter de kan möta under en svår konflikt. Vi vill även se vad vi kan lära oss av hur det Palestinska arbetets kultur ser ut och hur de tar till vara på och använder sina resurser. Utöver att lära oss hur Laylacs och det generella sociala arbetet ser ut kommer vi särskilt lära oss om kvinnornas situation. Vi kommer utföra olika studiebesök och förhoppningsvis få intervjua representanter för organisationer och deras klienter.

Ha det fint! /Anna & Elin

Det här inlägget postades den November 18th, 2015, 12:04 och fylls under Palestina