Halvvägs genom praktiken på Stand

Postat den 11th February, 2019, 08:19 av

Hej igen!

Det har nu gått tre veckor sedan vi började vår Praktik på Stand. Under dessa veckor har vi bland annat jobbat med barngrupperna, varit med socialarbetarna och studerat organisationen samt blivit testade inom olika områden. Detta var ett urval av allt vi har gjort under dessa händelserika veckorna.

Vi tycker båda att det är väldigt lärorikt att se hur det sociala arbetet ser ut här på Nya Zeeland. Vi har hittills funnit både likheter och skillnader i jämförelse med Sverige. Vi ser framemot de sista tre veckorna vi har kvar!

Utöver praktiken så har vi även njutit av detta fantastiska land och vad det har att erbjuda. Vacker natur, härliga stränder, trevliga människor och goda hamburgare. Det är ett fullspäckat schema för att se så mycket som möjligt, nyligen flög vi ner till Wellington och spenderade en helg där. Det gäller att göra det mesta av tiden och utnyttja de lediga dagarna för att se så mycket som möjligt. Sen är det varmt, riktigt varmt! Man vill ibland klaga men sen ser vi hur vädret ser ut hemma i Sverige och inser att vi har det rätt bra här i den stekande solen. Människor på Nya Zeeland (Kiwis) är inte vana vid cyklister. Detta resulterar i många höjda ögonbryn när vi berättar att vi cyklar 5 km till praktiken varje morgon, vilket för en svensk inte alls är något onaturligt. Vi jobbar på brännan och hoppas att ni har det bra hemma i snökaoset!

Soliga hälsningar från Rebecka och Daniel!

Det här inlägget postades den February 11th, 2019, 08:19 och fylls under Nya Zeeland