Postat den 23rd November, 2013, 10:37 av

Hej Hej!

Vi har haft vår första Workshop nu och det var väldigt roligt att instrumenten äntligen kommer till användning. Vi gick ner till byn Hadakoti som ligger en bit nedanför centret där vi bor. I Hadakotiskolan går sju elever, de är mellan 6-10 år, tre i första klass, två i tredje klass och två i femte klass. Det är också tre dagisbarn där några timmar varje dag. Vår första workshop var mest som en introduktion där vi spelade och sjöng ”itsy bitsy spider” och ”twinkle twinkle littel star” tillsammans med alla barn. Instrumenten är väldigt uppskattade och vi har väldigt roligt tillsammans med dem. Det slutade med att det som var tänkt att vara en engelskalektion övergick i sång och dans. De visade några indiska danser och vi visade några svenska midsommardanser.  Vi ser verkligen fram emot att få vara där två gånger i veckan. Och tack till alla er som hjälpt oss att kunna köpa instrumenten till HIMAD!

Ha det bra! Kram!

Det här inlägget postades den November 23rd, 2013, 10:37 och fylls under Indien