Sjunde veckan!

Postat den 13th October, 2017, 21:48 av

Hej igen!

Tiden springer iväg. Denna vecka har vi haft en ny intagning, det vill säga att nya barn har kommit till Stand. Jag kommer att fortsätta vara tillsammans med tjejerna under denna intagning. Enligt mig är det bra att arbeta med samma grupp under en längre tid för att hinna lära sig ordentligt hur arbetet fungerar. Killarna visar ofta ett aggressivt beteende mot den kvinnliga personalen, därför kan det vara bra att börja arbeta i tjejgruppen.

Under denna intagning kommer jag att få ett större ansvar jämfört med tidigare intagning. Jag kommer få hålla i aktiviteter med barnen på egen hand. Oftast utgår man från ett tema som man gör olika uppgifter till. Nästa vecka kommer jag exempelvis ha temat “Internationella upplevelser” med barnen. Min plan är att låta barnen måla olika flaggor från olika delar världen, lyssna på  internationell musik samt lära barnen några fraser på svenska.

Förutom att vara ledare för aktiviteter kommer jag att vara key-worker för ett barn. Det innebär att jag har ett ansvar för att detta barn trivs och mår bra, samt strävar efter sina personliga mål under tiden på Stand. Jag kommer dokumentera varje vecka vad barnet har gjort för att sträva efter detta mål.

Vi hörs snart igen,

Ida

Det här inlägget postades den October 13th, 2017, 21:48 och fylls under Nya Zeeland