Nionde veckan!

Postat den 28th October, 2017, 00:22 av

Hej på er!

Denna vecka har jag fått lära mig mer om en metod som kallas “Skills and Action”. Denna metod hjälper oss att förstå hur man ska hantera konflikter med andra. Exempelvis att det är bra att kommunicera när det uppstår ett problem. Metoden följer tre steg, första steget är att STOPPA när man anser att det finns ett problem. Det andra steget är att  TÄNKA till vad man kan göra åt problemet och det tredje steget är att GÖRA något åt problemet. Barnen på Stand har fått läsa på om detta för att kunna använda sig av den vid behov.

Jag har varit med både killarna och tjejerna denna vecka, jag tycker det är intressant att skifta mellan dem för att jämföra skillnaderna mellan dem. Exempelvis att killarna oftare har slagsmål och tjejerna oftare diskuterar med varandra.

Under veckan har jag haft mitterminssamtal med min handledare och vi pratade om mina styrkor- och svagheter och hur de kan ha påverkat min utveckling under praktiken så här långt. Jag fick berätta vad jag ansåg varit bra på praktiken samt om det var något jag skulle vilja förändra. Nu ska jag äta lunch!

Vi hörs snart/ Ida

Det här inlägget postades den October 28th, 2017, 00:22 och fylls under Nya Zeeland