Postat den 6th April, 2015, 03:30 av

Hej

I mitt förra inlägg skrev jag om att jag börjat få mer ansvar och uppgifter på praktiken. Jag har kontakt med elever på skolan, håller i samtal, tar kontakt med föräldrar osv. Jag upplever att vissa möten går bättre än andra men i handledning går Kirsten och jag igenom saker att kan tänka på där hon sätter andra ord på händelser och som jag reflekterar över. Handledning är för mig en trygghet där jag kunnat utvecklas och utmanas. Jag har även fått böcker som jag kan läsa i att bland annat utveckla min samtalsteknik, relationsförståelse mm.

Allt detta har varit väldigt givande för min egen professionella utveckling samtidigt som det tagit mycket energi. Därför kom påsklovet som jag nu har alldeles lägligt. Jag har känt att det periodvis varit överväldigande att möta nya utmaningar och få insikter och lärdomar och det ska därför bli skönt att släppa jobb och praktik och bara vara ledig.

Glad Påsk!

/Lisa

Det här inlägget postades den April 6th, 2015, 03:30 och fylls under Australien

One response to “”

1. Axel Jensen says:

Hej Lisa! Vilken trevlig blogg du har, kul att höra om dina erfarenheter. Jag heter Axel och pluggar också till socionom men i Umeå och jag är intresserad av att göra min praktik nästa termin i Australien. J

ag skulle gärna vilja göra denna på en skola så om du har några tips som du vill delge dig av så får du gärna maila mig på axel.jensen91@hotmail.se =)

Ha det grymt på praktiken!